VÝBER
Dočítajte sa o nás viac

Vymáhanie pohľadávok v O2
Akým spôsobom vymáhajú pohľadávky od svojich klientov v O2? Postup a spôsob, ktoré používajú, nám dňa 12. júna 2025 v priestoroch spoločnosti O2 prezentoval pán Marek Havran. Predstavil nám zaujímavú a podnetnú prezentáciu na tému Collection a vymáhanie pohľadávok. Počas svojho vystúpenia nám priblížil, ako v O2 fungujú rôzne možnosti platby za služby a zároveň nám vysvetlil, čo sa deje v prípadoch, keď zákazníci prestanú platiť alebo na splátku jednoducho zabudnú. V takýchto situáciách prichádza k zasielaniu upomienok, za ktoré neplatiči musia zaplatiť poplatok. Zaujímavosťou je, že ak zákazník dlžnú sumu doplatí aj po odstavení služby, tá mu je v tom momente automaticky znovu zapnutá, čo je podľa pána Havrana silná motivácia na rýchle vyrovnanie záväzkov.
Okrem problematiky platieb a vymáhania pohľadávok sa dotkol aj aktuálnej a čoraz častejšej hrozby v digitálnom svete – rôznych foriem fishingu. Podelil sa s nami o konkrétne príklady, ako sa podvodníci vydávajú za kuriérov alebo predajcov na bazároch, čím sa snažia oklamať a obrať ľudí o peniaze alebo osobné údaje. Upozornil na potrebu zvýšenej obozretnosti a neustáleho vzdelávania sa v tejto oblasti, keďže tieto techniky sú čoraz prepracovanejšie.
Veľmi zaujímavou témou bola aj úloha umelej inteligencie v každodennej prevádzke O2. Pán Havran nám porozprával o tom, ako AI pomáha pri vybavovaní telefonátov so zákazníkmi – dostane konkrétny scenár, podľa ktorého vedie rozhovor, čím výrazne zefektívňuje prácu a skracuje čakacie doby. V čase, keď počet používateľov digitálnych služieb neustále rastie, predstavuje AI obrovskú výhodu pri zvládaní veľkého objemu požiadaviek.
Workshop bol nielen poučný, ale aj veľmi aktuálny a prakticky zameraný. Ocenili sme otvorenosť a odbornosť Mareka Havrana, ako aj množstvo konkrétnych príkladov z praxe. Veríme, že získané poznatky nám pomôžu pri našej každodennej práci a tešíme sa na ďalšie podobné podujatia.
Posledné učivo tretieho ročníka na odbornom výcviku sme zvládli, zručnosti z oblasti vymáhania pohľadávok sme získali priamo na pracovisku spoločnosti O2 a tak sa už môžeme tešiť na koniec školského roka a posledný ročník nášho štúdia.
Autor: Heidi Kmeťová, III. E
Foto: Matúš Melicherčík, Sára Priebojová, III. E