VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Činnosť reklamnej agentúry ColorGrafik, s. r. o.
Činnosť reklamnej agentúry sme absolvovali formou workshopu. Dňa 17. októbra 2024 sme z tohto dôvodu počas odborného výcviku mali možnosť navštíviť reklamnú agentúru ColorGrafik, s. r. o. tu v Banskej Bystrici, kde nám jej majiteľ Pavol Strhák, bývalý žiak našej školy, poskytol fascinujúci pohľad do sveta reklamy a marketingu.
Tento workshop bol obzvlášť inšpiratívny, pretože sme mali príležitosť vypočuť si názory a rady niekoho, kto začínal na rovnakom mieste, kde sme dnes my a kto svojou tvrdou prácou a zanietením dosiahol významný úspech v reklamnom priemysle. Majiteľ firmy sa s nami podelil o svoje skúsenosti s tvorbou reklamných kampaní a zdôraznil, ako sa tento proces v priebehu rokov menil. Vysvetlil nám, že v dnešnej dobe je reklama efektívna len vtedy, ak dokáže rýchlo a účinne zaujať pozornosť cieľového publika. Upozornil aj na to, že dnešní zákazníci sú stále viac prepojení so svetom sociálnych médií a práve tie sú dnes najúčinnejším prostriedkom na oslovovanie respondentov. Jedným z hlavných bodov jeho prezentácie bolo, že najlepším spôsobom, ako dnes pripraviť efektívnu reklamu, je kombinácia digitálneho marketingu a osobného prístupu. Zdôraznil, že reklamy na sociálnych sieťach, ako sú Instagram, Facebook a TikTok, majú obrovský dosah, no zároveň upozornil na význam kvalitného obsahu. Za svoj najvýznamnejší projekt považuje volebnú kampaň predsedu BBSK, ktorá skončila úspechom. Zdôraznil dôležitosť kvalitného prieskumu trhu, dobrých komunikačných zručností a neustáleho vzdelávania sa a získavania nových poznatkov v oblasti marketingu, a to aj mimo vyučovacieho procesu. Napokon, získali sme odborné posúdenie letáku na Darčekovú kartu Europa, ktorý sme si v rámci našej reklamnej kampane pripravili. Chybám, na ktoré poukázal, sa v budúcnosti určite vyhneme.
Workshop vo firme ColorGrafik bol skvelou príležitosťou pre nás všetkých a pomohol nám pochopiť súčasné trendy v reklame a marketingu a lepšie sa pripraviť na kariéru v tomto dynamickom odvetví. Odnášame si cenné poznatky, ktoré nás určite inšpirujú v ďalšom štúdiu a budúcom pôsobení v oblasti reklamy.
Autor: Heidi Kmeťová, III. E
Foto: Matúš Melicherčík, III. E