VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Ochrana zákazníckych práv na Slovenskej pošte, a. s.
Exkurziou na Odbore ochrany zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti Slovenskej pošty sme v tomto školskom roku ukončili vyučovanie poštových činností v študijnom odbore klientsky manažér pošty v II. E triede. Tu žiaci dostali odpovede na to, ako môže postupovať zákazník pošty, pokiaľ nie je spokojný s vybavením svojej reklamácie. Po preukázaní svojej totožnosti na recepcii Slovenskej pošty, a. s. na Partizánskej ulici v Banskej Bystrici nás privítala dňa 18. 6. 2024 Bc. Eva Kulichová, špecialistka tohto oddelenia a Mgr. Drahomíra Turanová, auditor špecialista.
Žiakom bol prezentovaný nielen časový sled, dôvody a ciele, ktoré viedli k vzniku a postupnej transformácii uvedeného útvaru, ale zároveň im boli priblížené aj ďalšie možnosti alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a poskytovateľom služieb, za účelom uspokojenia oprávnených potrieb zákazníka.
Okrem iného sa žiaci tiež dozvedeli o systéme komunikácie Slovenskej pošty so zákazníkom pri vybavovaní jeho požiadaviek, reklamácií a sťažností, ale aj to, že požiadavka zákazníka môže byť odborom akceptovaná len v tom prípade, ak podnet už prešiel v rámci Slovenskej pošty štandardným reklamačným procesom.
Potom už nasledovali otázky zo strany žiakov a nebolo ich málo. Zamestnankyne odboru ochrany zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti odpovedali na všetky zvedavé otázky žiakov, či už z oblasti prešetrovania vybavenia reklamácií a žiadostí o nápravu (sťažností) v podmienkach Slovenskej pošty, ale aj z oblasti protikorupčnej a protispoločenskej politiky. Žiaci ocenili doplnenie učiva týmto spôsobom a skonštatovali, že im bolo sprostredkovaných aj veľa názorných a praktických príkladov. Získali veľa nových informácii o vybavovaní reklamácií, sťažností a tiež o Zákazníckom servise. Bolo im podrobne a odborne vysvetlené, prečo bol Odbor ochrany zákazníkov vytvorený. Tiež im bolo ozrejmené, ako a po akej dobe zákazníci dostavajú odškodné, ale aj to, že nemusí byť uhradené len peniazmi na účet, ale aj poštovými známkami alebo darčekovými predmetmi od Slovenskej Pošty, a. s. Dozvedeli a naučili sa aj to, čo znamená ARS (alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu).
Nakoniec si darčekové predmety v podobe peňaženky a pera z rúk špecialistky Bc. Evy Kulichovej prevzali aj žiaci a myslím si, že krajší záver tejto exkurzie sme si ani nemohli priať. Ďakujeme za ich čas a ochotu podeliť sa so svojimi skúsenosťami s našimi žiakmi, pre ktorých to bol pekný záver školského roka.
Autor: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY
Foto: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY