VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Vedenie obchodného rozhovoru a vybavovanie reklamácii v predajni Telekom
Aj v tomto školskom roku, od jeho začiatku, sa pracovníci marketingu z I. E tešili na workshop v spoločnosti Slovak Telekom. A dočkali sa. V stredu 24. apríla 2024 ich kroky neviedli do školy, ale na námestie Slobody 9 v Banskej Bystrici, kde ich už o 8:00 hod. ráno očakával Martin Grman, vedúci predajne Slovak Telekom. Porozprával im, ako využívajú techniky asertívneho správania pri vybavovaní zákazníkov, ktorí prichádzajú s kritikou, mnohokrát aj neoprávnenou. Dozvedeli sa tiež, ako postupovať pri vybavovaní reklamácií, kedy je reklamácia oprávnená a čo je to záručná doba. Pán Martin Grman má už dlhoročné skúsenosti s prácou v spoločnosti Telekom a stretol tu už naozaj asi všetky typy zákazníkov. Stretol sa tiež s rôznymi dôvodmi reklamácií, a preto žiakov zaujímali hlavne kuriózne prípady a spôsob ich vybavenia. Uviedol im hneď niekoľko prípadov a nechýbali ani tie, keď museli privolať aj policajtov. Zákazníci často reklamovali aj úmyselne poškodený tovar s úmyslom získať nový, výkonnejší produkt, tesne pred ukončením záručnej doby. A toto sa im mnohokrát aj podarilo.
Možnosť sprostredkovať žiakom odborné zručnosti priamo v reálnom prostredí, na zákazníckych miestach mobilných operátorov a tiež možnosť sprístupnenia pracovných postupov priamo v informačných systémoch, ktoré aktuálne používajú, umožňuje žiakom získať trvalejšie vedomosti a zručnosti a my sme radi, že nám to naše partnerské organizácie umožňujú. Úsmevné príhody so zákazníkmi, ktoré ale v tom čase úsmevné neboli, a milé darčeky od spoločnosti Telekom, ktorými boli šnúrky na kľúče a perá, urobili toto edukačné a príjemné stretnutie ešte príjemnejším.
Pán Martin Grman ocenil záujem žiakov a ochotne odpovedal na všetky ich otázky a žiaci dostali plnohodnotné odpovede a tiež ocenili toto stretnutie slovami: „Najviac ma zaujali príhody, ktoré pán vedúci s nami zdieľal, vážime si, že sa s nami podelil o skúsenosti s klientami, ktorí chodili reklamovať rôzne produkty a služby. Tieto príklady boli nielen zábavné, ale aj poučné, pretože ukázali, aké dôležité je poskytnúť osobný prístup a ústretovosť pri vybavovaní zákazníkov. Celkovo si myslím, že tento workshop bol veľmi prospešný, pretože nám poskytol naozaj užitočné informácie a pohľad na prácu v špecializovanej predajni Telekomu a zároveň nám ponúkol aj veľmi zaujímavé pohľady do každodenných situácií na pobočke. Verím, že tento spôsob a prístup prispieva k lepšiemu porozumeniu medzi zákazníkmi a poskytovateľmi služieb. Bolo to zaujímavé a poučné počúvať reálne príbehy z praxe, ktorá nás v nasledujúcom období čaká.“ To boli slová Jána Šimčíka, ktorými vyjadril aj pocity ostatných svojich spolužiakov.
Autor: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY
Foto: Lukáš Medveď, I. E