VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Ústretové vybavovanie zákazníka a výberové konania v I. E
Dňa 12. apríla 2022 sa nám vďaka nášmu dlhoročnému „spolupracovníkovi“ Ing. Jánovi Krchňavému, ktorý v minulosti prevádzkoval špecializované predajne Telekom, podarilo zrealizovať hneď dva workshopy.
Najprv zavítal medzi klientskych manažérov pošty, kde mali žiaci možnosť formou simulačných a inscenačných vyučovacích metód absolvovať vybavovanie rôznych typov zákazníkov. Vyskúšali si vybavovanie agresívneho zákazníka, reakciu na oprávnenú, ale nevhodnú kritiku a tiež reakciu na neoprávnenú kritiku. Vyskúšali si aj využívanie techník asertívneho správania a vhodnosť ich využívania v rôznych situáciách, ktoré sa môžu pri vybavovaní zákazníka vyskytnúť. Nakoľko títo žiaci ešte nechodia na pošty a odborný výcvik realizujú len v priestoroch školy, bola to ich prvá skúsenosť s „ozajstným zákazníkom“. A ako sa v tejto úlohe cítili? Matej Lauko: „Mne sa dnešok veľmi páčil, páčilo sa mi, že sa pán Krchňavý chcel s nami podeliť o svoje životné skúsenosti a ukázať nám správne kroky k efektívnej komunikácií, akoby nám chcel dať nejakú radu do života. Ukázal nám, ako to funguje v reálnom svete, takže pre mňa to bolo niečo nové a páčilo sa mi aj to, že pri vybavovaní agresívneho zákazníka bola zábava.“ Dobré pocity si odniesla aj Júlia Gregorová: „Na dnešnej praxi som sa naozaj veľa naučila. Vďaka tejto príležitosti som zistila, čo by som mala na sebe zlepšiť, napríklad že by som mala byť viac empatická. Zároveň som dostala príležitosť nacvičiť si vybavovanie zákazníka a zistiť, ako s nahnevaným a s nespokojným zákazníkom komunikovať a ako nájsť spoločné riešenie. A určite sa budem snažiť získať lepšie komunikačné zručnosti.“
Potom si už mali možnosť vyskúšať pracovné pohovory ich spolužiaci, pracovníci marketingu. Pán Ing. Krchňavý už s nimi absolvoval niekoľko workshopov, ktoré hodnotili veľmi pozitívne, a preto ho medzi sebou opäť radi privítali. Každý žiak absolvoval výberové konanie na pracovnú pozíciu manažéra svojej vlastnej firmy, ktorú si na odbornom výcviku vytvorili. Na úvod im prezradil niekoľko dobrých tipov, ako sa na výberové konanie, resp. na pracovný pohovor pripraviť a na čo nemajú zabudnúť. Potom už nasledovali samotné pracovné pohovory.
„Moje pocity z dnešného pracovného pohovoru sú pozitívne. Zaujalo ma, ako pracovný pohovor prebieha a tiež som si to mohol vyskúšať. Absolvoval som pohovor na manažéra predajní železiarstva. Veľa som si odniesol a som rád, že som si to mohol vyskúšať. Dozvedel som sa, ako by som sa mal správať na pracovnom pohovore, ako by som tam mal prísť oblečený a ako to celé má vyzerať. Z otázok, ktoré mi boli položené, ma najviac zaskočila otázka: Je tu 5 ďalších uchádzačov o túto prácu, tak prečo by sme mali vybrať práve teba? Nebolo ľahké na ňu odpovedať, ale zvládol som to.“ Povedal Daniel Sroka.
Výberového konania sa zúčastnila aj Klaudia Kružliaková: „Mala som možnosť vyskúšať si pracovný pohovor na pozíciu predajcu mobilných telefónov. Bola som nervózna, lebo som netušila, čo sa ma bude pán Krchňavý pýtať a aké otázky mi položí. Niektoré ma zaskočili, nevedela som na ne pohotovo reagovať, ale zvládla som to. Som rada, že som mala túto príležitosť . Najťažšie sa mi hľadala odpoveď na otázku, prečo by mal vybrať práve mňa. No chcem mu poďakovať za to, že ma upozornil na chyby, ktorých som sa dopustila a ktorých sa budem snažiť nabudúce vyvarovať. A pochválil ma, že som pohotovo reagovala, aj keď ja som zo seba celkom dobrý pocit nemala.“
Pracovné pohovory a vybavovanie zákazníka si vyskúšali aj ostatní žiaci a zvládli to naozaj dobre. Potešilo nás, že Ing. Ján Krchňavý odchádzal s pocitom, že sa mu podarilo našim žiakom niečo odovzdať a že tu nebol zbytočne. A my sme mu vďační za to, že si vždy dokáže pre nás nájsť čas.
Autorka: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OV
Foto: Zuzana Lišuchová, majsterka OV