VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Pracovníci marketingu z I. E v Slovak Telekom
Asertívne správanie, využívanie techník asertívneho správania pri vybavovaní zákazníkov, ktorí prichádzajú s kritikou, mnohokrát neoprávnenou, uplatňujú zamestnanci špecializovaných predajní mobilného operátora hlavne pri vybavovaní reklamácií.
Všetci vieme, že ak je zakúpený chybný tovar alebo poskytnutá nekvalitná služba, máme právo ju reklamovať. Ako postupovať pri vybavovaní reklamácie, kedy je reklamácia oprávnená a čo je to záručná doba sa žiaci z I. E mali možnosť dozvedieť priamo od zamestnancov Slovak Telekom, a. s. v ESC Banská Bystrica. Manažér tímu Róbert Mendel a jeho kolegovia sprostredkovali žiakom pracovné postupy pri prijatí a vybavení reklamácie v programe FLEX G3 a priblížili im podmienky poskytnutia záručnej, ale aj nezáručnej opravy produktov. Žiaci sa tiež dozvedeli, ako spoločnosť Slovak Telekom postupuje pri podaní sťažnosti na poskytnuté služby. Pán Mendel spomenul aj niekoľko kurióznych prípadov, keď zákazníci reklamovali úmyselne poškodený tovar s úmyslom získať nový, výkonnejší produkt, tesne pred ukončením záručnej doby. A toto sa im mnohokrát aj podarilo.
Sme veľmi vďační za možnosť sprostredkovať žiakom odborné zručnosti priamo v reálnom prostredí, na zákazníckych miestach mobilných operátorov a tiež za možnosť sprístupnenia pracovných postupov priamo v informačných systémoch, ktoré aktuálne používajú. Majú tak možnosť podieľať sa v reálnom prostredí na poskytovaní služieb mobilnými operátormi, o čom svedčili aj ich otázky adresované zamestnancom predajného miesta, ale tiež postreh Niny Maruniakovej: „Dnešný workshop sa mi veľmi páčil nielen kvôli tomu, že sme išli von zo školy, ale hlavne kvôli tomu, že k nám zamestnanci boli veľmi milí a príjemní. Najviac sa mi páčilo určite to, ako nám pán manažér ukazoval na počítači, ako postupujú pri vybavovaní reklamácie. Zamestnanci tejto pobočky sú mladí ľudia, ktorí vedia veľmi dobre prezentovať svoje profesionálne zručnosti a ja som sa pri nich cítila veľmi dobre. Dúfam, že budeme aj v budúcnosti navštevovať viaceré pobočky špecializovaných predajní mobilných operátorov a že nás rovnako srdečne privítajú a ochotne sa s nami podelia o svoje skúsenosti.“
Autorka: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY
Foto: Nina Maruniaková