VÝBER

Dočítajte sa o nás viac

Prezentácia činnosti odboru zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti SP, a. s..

Prezentácia činnosti odboru zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti SP, a. s..

Na vyučovaní poštových činností v druhom ročníku klientskych manažérov pošty sme sa okrem iného učili aj spôsob vybavovania reklamácií, uplatnenie nároku na náhradu škody a o spôsobe rozhodnutia o výplate náhrady škody.  Tu sa žiaci dozvedeli, že ak zákazníci nie sú s týmto rozhodnutím spokojní, môžu podať žiadosť na prešetrenie a to priamo na Odbor zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti SP, a. s.  Nakoľko doteraz ešte o tomto odbore nepočuli, požiadali sme špecialistku Bc. Evu Kulichovú o poskytnutie možnosti navštíviť toto oddelenie a dozvedieť sa viac o ich činnosti. Čas  si  našiel  aj  vedúci  odboru   Ing. Peter Tábory, ktorý pricestoval až z Bratislavy. Stalo sa tak 17. 6. 2022, keď nás výťah vyviezol až na 14. poschodie ústredia Slovenskej pošty, a. s. Privítanie, žiaľ len troch žiačok a majsterky odborného výcviku pani Evkou Kulichovou bolo veľmi príjemné a hneď po usadení sa a odovzdaní darčekov im podrobne prezentovala všetko, čomu sa počas svojej práce venuje. Dozvedeli sme sa, čo zákazníci najviac požadujú, že základným poslaním tohto odboru je prínos pre zákazníka, legislatívne dokumenty, ktoré upravujú možnosti zákazníka, schému spôsobu vybavovania podaní a ich najčastejšie dôvody. Na všetky zvedavé otázky žiakov, či z oblasti prešetrovania vybavenia reklamácií a žiadostí o nápravu (sťažností) v podmienkach SP, alebo aj z oblasti protikorupčnej a protispoločenskej politiky trpezlivo a kvalifikovane odpovedal vedúci odboru Ing. Peter Tábory.

A čo ich zaujalo najviac? „Bola to príjemná prezentácia ich činnosti. Pani Bc. Kulichová nás privítala darčekom od Slovenskej pošty, a. s.  a aj keď nás bolo málo, jej prezentácia bola dôkladná a naše otázky profesionálne zodpovedané.  Od pána Ing. Táboryho sme sa dozvedeli aj veľa názorných a praktických príkladov. Získali sme veľa nových informácií o vybavovaní reklamácií, sťažností a tiež o Asertívnom riešení problémov. Bolo nám podrobne a odborne vysvetlené, prečo Odbor ochrany zákazníkov bol vytvorený.  Dozvedeli sme sa aj ako a po akej dobe zákazníci dostavajú odškodné. Ale aj to, že  nemusí byť uhradené len peniazmi na účet, ale napríklad aj poštovými známkami alebo darčekovými predmetmi od Slovenskej Pošty, a. s. Dozvedeli a naučili sme sa napríklad aj to, čo znamená ARSS (alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu). Myslíme si, že táto skúsenosť získavať niečo viac aj iným spôsobom  ako len v škole bola zaujímavá a veľmi poučná.“  Slová Andrey Herchelovej a Mariky Zemenčíkovej z II. E dopĺňam ešte o vyjadrenie Bc. Evy Kulichovej:

Odbor ochrany zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti SP privítal s veľkým potešením dňa 17. 6. 2022 žiakov 2. ročníka  SOŠ IT v Banskej Bystrici, získavajúcich vzdelanie v študijnom odbore klientsky manažér pošty v systéme duálneho vzdelávania. Žiakom bol prezentovaný nielen časový sled, dôvody a ciele, ktoré viedli k vzniku a postupnej transformácii uvedeného útvaru, ale zároveň im boli priblížené aj ďalšie možnosti alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a poskytovateľom služieb, za účelom uspokojenia oprávnených potrieb zákazníka. Ja a aj pán vedúci odboru sa veľmi tešíme tejto spolupráci a záujmu žiakov aj o tieto oblasti pôsobenia Slovenskej pošty, a. s.“

Autorka a foto: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY

Informácie

Stredná odborná škola informačných technológií
Tajovského 30, 975 90 Banská Bystrica

IČO: 17055431

Škola je život

Sledujte nás:

Image

Študijné odbory

    Zobraziť odbory
    .com-content.view-category .article-list .article .article-intro-image img { height: 100%!important; background-repeat: no-repeat; background-size: cover; }