VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Distribúciu v II. E sme ukončili workshopom
Distribúciu v II. E sme ukončili workshopom
Medzi marketingové rozhodnutia, ktoré pracovníci marketingu z II. E museli počas tohto školského roku urobiť, patrilo aj rozhodnutie o odbytových cestách, ktoré im pomôžu dostať ich produkt od výrobcu k spotrebiteľovi. Nakoľko pracovníci marketingu sú orientovaní na mobilného operátora, zaujímali sme sa aj o distribúciu formou franšízingu, pretože všetky špecializované predajne mobilných operátorov fungujú práve na tomto princípe. Franšízing je vlastne spôsob, vďaka ktorému je možné otvoriť vlastný podnik pod zavedenou značkou. Aj napriek zmluvným záväzkom poskytuje každému podnikateľovi nezávislosť a otvára cestu k zaujímavým ziskom.
Ak sa teda budú chcieť títo žiaci venovať práci v odbore, ktorý študujú, aj toto bol dôvod, aby sa zúčastnili v rámci odborného výcviku workshopu, kde sa dozvedeli všetko o tejto forme podnikania a zabezpečenia distribúcie produktu. Informácie im sprostredkoval odborník z tejto oblasti, Ing. Ján Krchňavý, ktorý v minulosti prevádzkoval niekoľko špecializovaných predajní spoločnosti Telekom. Priblížil im výhody, ale aj nevýhody tohto podnikania, vysvetlil jednotlivé časti franšízingovej zmluvy, ktorá má cca 100 strán.
„Franchising bol pre mňa doteraz nepoznané slovo, lenže dnešným dňom sa moje vedomosti o tejto forme distribúcie zmenili. Dozvedela som sa, čo znamená, čo je to a čo obsahuje franchisingová zmluva. Najviac ma prekvapilo to, že obsahuje 100 strán a s prílohami je tých strán oveľa viac. Pán Krchňavý nás upozornil aj na nevýhody tohto podnikania, najmä na to, že nemôžeme predávať ľubovoľné produkty, resp. dopĺňať sortiment vlastným tovarom. Okrem toho sme viazaní kvantitou, ale aj a kvalitou. Benefitom pri ukončení podnikania je, že dostaneme odstupné. Dozvedeli sme sa všetko o používaní zavedenej značky a využívaní know how danej firmy.“ To sú už informácie, ktoré si z dnešného stretnutia odniesla Lenka Kopková.
Toto získavanie informácii sa uskutočnilo v mestskom parku v Banskej Bystrici a cestou späť do školy sa žiaci ešte zastavili pri BalíkoBOXe Slovenskej pošty, a. s., ktorý je tiež jedným z prostriedkov na zabezpečenie distribúcie produktov. Od svojej pani majsterky sa dozvedeli, že umožňuje vyzdvihnutie svojho balíka jednoducho, pohodlne a v čase, ktorý im najviac vyhovuje. Ak si napríklad zakúpia tovar v e-shope, ako spôsob doručenia si môžu vybrať najbližší BalíkoBOX. Na e-shope ho vo väčšine prípadov nájdu v kolónke „Balík na poštu“. Po jeho príchode na displeji BalíkoBOXu zadajú unikátny PIN kód na otvorenie schránky. Ak si objednali balík na dobierku, zaplatiť zaň môžu platobnou kartou priamo v termináli BalíkoBOXu. A to aj v sobotu alebo nedeľu.
Autorka: Bc. Vlasta Vilhanová
Foto: Lenka Kopková