VÝBER
Dočítajte sa o nás viac
Činnosť reklamnej agentúry sme si priblížili v spoločnosti ColorGrafik, s. r. o.
Reklamnú kampaň zameranú na predaj darčekovej karty Europa sme vo štvrtok 2. 11. 2023 spojili aj s návštevou grafického štúdia. Témou dnešného dňa bolo oboznámenie sa s prácou reklamnej agentúry a túto možnosť nám opäť poskytol konateľ spoločnosti ColorGrafik, s. r. o., pán Pavol Strhák. Pracovníkom marketingu z III. E sprostredkoval nielen prehliadku svojej agentúry, ale aj spôsob, ako dosiahnuť to, aby sa firma stala úspešnou a udržala sa na trhu dlhodobo.
Úvod jeho workshopu patril reklame. Žiakom kládol otázky a ich odpoveďami zisťoval ich pripravenosť pôsobiť práve v tejto oblasti. Prezradil im, že budúcnosť reklamy patrí umelej inteligencii a sociálnym sieťam, hlavne TikToku a Instagramu. Umelá inteligencia pomaly nahradí všetky sféry, čo sa týka internetového sveta od videa cez fotky, články, reklamné kampane, ale napríklad aj komunikáciu s ľuďmi. Dokáže nasimulovať aj to, že získate dojem, ako by ste sa rozprávali napr. s lekárom. Každý, kto sa chce venovať marketingu, sa musí s tým pomaly naučiť pracovať, pretože technológie stále napredujú a musíme s nimi držať krok. Dôležité je byť originálny a ísť s trendmi modernej doby.
Pán Strhák žiakov upozornil aj na to, aké veľmi rýchle je napredovanie technológií a na výhodu byť v predstihu oproti konkurencii. Tiež sa dozvedeli, že ak chcú pôsobiť v tejto oblasti musia si okrem vedomostí, ktoré získajú v škole, sami dopĺňať ďalšie poznatky a sledovať vývoj a novinky v danej oblasti.
Potom už nasledovali otázky žiakov. Emu Vrábľovú zaujímali hlavne jeho začiatky a to, čo ho k podnikaniu viedlo. Dôvod, prečo sa rozhodol otvoriť si niečo vlastné, bola sloboda vo svojej práci a v rozhodnutiach a druhý dôvod bol ten, že vždy chcel mať niečo vlastné. Spomenul im aj to, že začínal v spoločnosti FaxCopy, kde získal skúsenosti a zručnosti a kvalitou svojej práce a dodržiavaním termínov si získal aj svojich zákazníkov. Niektorí z nich tvoria aj jeho súčasnú klientelu. Žiakov tiež zaujímalo, ako a kde sa dokázali v dobe, keď začínali, dobre zviditeľniť. Firma vznikla pred dvanástimi rokmi, keď ešte neboli sociálne siete tak rozbehnuté ako dnes, takže to bolo o to náročnejšie. Využívali hlavne letákovú formu reklamy a reklamu na Facebooku. Otázkam zo strany žiakov nebolo konca, a tak sa dozvedeli aj to, že jednou z jeho najúspešnejších kampaní bola kampaň pre predsedu BBSK a za veľmi podnetnú a zaujímavú považuje aj súčasnú zákazku pre Centrum humanitárnej pomoci na Skuteckého ulici v Banskej Bystrici, kde vytvárajú návrh komunikácie centra smerom k darcom.
Všetci žiaci skonštatovali, že pán Strhák je veľmi príjemný a vzdelaný človek, že je veľký profesionál v tom, čo robí a veľmi dobre vie, ako to funguje. Podľa Róberta Mydla to bolo profesionálne, zrozumiteľné a prehľadné. Získal skúsenosť, ktorá mu dala naozaj veľa. Jakuba Trojáka zaujalo hlavne to, že každého zákazníka považuje za rovnocenného. Rovnako kvalitne a profesionálne pracuje pre murára ako pre majiteľa veľkej firmy. A ja sa teším, že žiaci získali ďalšiu motiváciu pre svoj budúci odborný rast.
Autor článku: Bc. Vlasta Vilhanová, majsterka OVY
Foto: Róbert Mydlo