VÝBER
Dočítajte sa o nás viac

Projekt inovatívneho vzdelávania
V rámci zapojenia našej školy do národného projektu inovatívnych zmien vo vzdelávaní sa experimentálna trieda III. B zúčastnila aktivít, ktoré pomáhajú rozvoju samostatného myslenia, kontextualizácie informácií a tvorivosti. V rámci nich žiactvo absolvovalo dva workshopy – jeden so Zuzanou Sloboda Szabóovou o negatívnych javoch násilia a diskriminácie v spoločnosti a druhý v angličtine s divadelnou režisérkou a performerkou Gemmou Hansson Carbone venovaný fenoménu prechádzky, médiu fotografie, lokálnej pamäti a predstavivosti. Okrem toho účastníci navštívili vilu banskobystrického maliara Dominika Skuteckého, kde si prezreli expozíciu malieb a dozvedeli sa o osudoch jeho potomkov počas 2. svetovej vojny, medzi ktorých patril aj dramatik Peter Karvaš. Čo považujeme za rozvíjajúce vo vzťahu k preberanému učivu podľa ŠkVP, je to, že prítomní mali možnosť zažiť tvorivé metodiky vo vzťahu k interpretácii obrazov založené na pojmoch filozofa R. Barthesa studium a punctum a tiež chápať širšie súvislosti a prepojenia medzi rôznymi historickými udalosťami a konkrétnymi činmi. Obrazy totiž tvoria dôležitú súčasť našich životov a keďže odbor grafik digitálnych médií ich vo veľkej miere používa, považujeme za nevyhnutné, aby naši žiaci získavali komplexnejší prehľad o ich úlohe v spoločnosti, ich vzťahu k textu a mediálnemu posolstvu.
Autor: Mgr. art. Marianna Mlynárčiková, ArtD
Foto: Ema Rybárová, Filip Lovič, Matej Ferančík